torsdag 20. februar 2014

Mens snøen daler ned, så starter våren inne :)

Kong Vinter holder fortsatt stand! I dag har det snødd og vært rundt null grader ute. Inne i drivhuset er det mellom 5 til 10 grader, og plantene stortrives. Veggene i drivhuset er kledd med bobleplast. Utvendig har vi pressening på taket, og det gjør at all snø glir ned av seg selv. Anbefales! Nå på våren økes også tiden plantelyset står på og vanningen økes gradvis.


Inne tjuvstarter våren. I kveld har jeg satt en del pelargonfrø til bløt, og i morgen skal det sås. Gleder meg til de første spirene dukker opp. Det gir vårfølelse :)

8 kommentarer:

  1. Så gøy å være i gang :) Lykke til med årets første sådd!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Gleder meg til å se det spire og gro :)

      Slett
  2. Hei! Så spennende innhold i denne bloggen..jeg liker å fylle drivhuset mitt med nettopp pelliser..den perfekte plante for drivhus med god lufting om sommeren..for ikke å snakke om den herlige duften fra dem. Frøsåing er helt ukjent for meg..er det ikke mye lettere å ta stiklinger? Hm..fikk lyst å prøve forresten... :-)
    Mvh Eli på trivelitravel.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det må du prøve Eli! Jeg sår for det meste villarter og det er utrolig spennende. Mange av villartene er det vanskelig å ta stiklinger av eller en risikerer å ødelegge morplanten. Det er ikke spesielt vanskelig. Jeg har en oppskrift her på bloggen min. Hvis du ser på våren 2013. De fleste spirer etter kort tid, og der er mange flotte og spennende arter å velge mellom. Anbefaler deg å prøve :)

      Slett
  3. Så deilig :) Har drivhus, men ikke lys i det. Så drivhussesongen starter ikke riktig enda for meg. Godt tips med presenning, her er det myyye snø :) Ha ei finfin hageuke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Turid :) I dag kom det mer snø her også. Våren lar vente på seg.

      Slett
  4. For et flott syn, det er jo helt rosa jo :) Jeg hadde drivhus, men har flyttet og har ikke drivhus her! Savner det utrolig mye.
    Men sådd har jeg også likevel! Ønsker deg en fantastisk vår!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk og takk det samme :) Lykke til med sådden :)
      Er vel det som kalles rosablogger ;)

      Slett